El respecte no es guanya per llei

20080511klphishmx_18_Ies_SCOLa meva experiència en l’educació es basa en haver estat estudiant durant molts anys però sense ser professor, ni pare d’estudiant ni res d’això, però està clar que aquests anys m’han deixat molt clar que una llei no farà que un professor es guanyi el respecte dels seus alumne o malauradament ara també cal dir dels pares. Això ho dic per aquestes grans idees que estan sorgint en el món de l’educació per a ‘millorar’, normes superficials que no tenen un fons treballat i estudiat. M’explico, en algunes comunitats autònomes s’estan plantejant ‘elevar’ la figura del director d’escola a no sé quines alçades institucionals, desconec l’exactitud del terme escollit, per així , creuen , augmentar el respecte cap a la seva persona. Això no és tot, en altres articles he arribat a llegir que s’ha proposat instal•lar unes tarimes a les aules, com les d’abans, per així ‘elevar’ el professorat a uns nivells que també desconec sobre l’alumnat.

El respecte no es guanya amb unes normes/lleis/actes tant absurds com els nombrats abans. Tampoc es guanya educant als estudiants com en el 63 (programa que estrenarà Antena 3 en breu, on un grup d’alumnes són adoctrinats que no educats com ‘antaño’ ) pensant que abans hi havia respecte, segurament confós per por, ja que a ningú li venia de gust un cop de regla, aguantar llibres amb les mans durant una hora o que et fotessin el borrador pel cap.

El respecte es guanya de varies maneres i on hi participen molt factors interns i externs de cada persona. Per part del professor està clar que ha de fer bé la seva feina, comportar-se com el què és un professor@, no un amic/amiga, un col•lega un@ general militar, simplement que es dediqui a educar el millor que sàpiga posant un interès a la seva feina que no generi dubtes davant dels alumnes i els respecti com a persones que són igual que ell@(molt fàcil de dir i difícil de fer, cert). I per part de l’alumne està clar que el punt més important és l’educació de cada persona però no en el sentit educatiu sinó com a qualitat humana. En aquest punt intervé principalment l’entorn familiar i amics de cada persona perquè tots ens enriquim del nostre entorn per lo bo i per lo dolent, així doncs si ja l’entorn familiar no li té un respecte al professor qüestionant tots els seus actes, actituds i demés coses vers el seu fill serà impossible aconseguir el concepte de respecte i aquest fet segurament tindrà ressonància en el grup d’amistats. Per tant hauríem també de focalitzar el problema de l’educació en l’entorn que envolta l’alumnat i els valors que es transmeten, perquè segurament reduiríem part del problema, ja que l’alumne és una persona en constant formació capaç d’absorbir qualsevol cosa que l’envolta.

Anuncis

2 thoughts on “El respecte no es guanya per llei

  1. Està clar que aquest tema no es resoldrà així, la falta de respecte d’alguns joves (i no de tots) no només afecta als professors.
    Alguna cosa falla quan estem davant de molts adolescents que no saben tolerar les frustracions (pq ningú mai els ha dit que NO) i que sovint no respecten a l’altre, sigui professor, company, gent que es creuen pel carrer o els propis pares. i repeteixo que per sort no tots són així, però darrerament aquest perfil és cada cop més habitual.
    Ahir sense anar més junt hi havia un titular a la Vanguardia que no em deixa d’impressionar (i ho dic perque no és la primera vegada que el llegeixo)
    “la fiscalia denuncia que cada cop hi ha més menors que peguen als seus pares”
    On són les vertaderes solucions?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s