Mondòlegs

El terme en si no existeix, però amb el seu permís (o no?)  li agafo prestada la paraula a un company de feina. Es diu d’aquelles persones que saben de tot (o això sembla) i que són capaços de donar-te consells sobre qualsevol tema. També se’ls pot distingir per haver viscut a un nivell igual o superior qualsevol de les teves anècdotes/problemes/malalties, etc.

No ho puc evitar, em fa molta ràbia la gent així, és cert que tothom alguna vegada ha actuat al estil mondòleg, però ser així de manera habitual, buf, no ho puc entendre. Quan jo explico alguna anècdota que m’ha passat no estic obrint una competició a veure a qui li ha passat de manera més espectacular, simplement estic explicant una cosa, però amb un mondòleg just quan acabis d’explicar l’anècdota sentiràs un “doncs jo tinc un amic…”. El mateix passa amb els consells, sobre tot quan es tracta de malalties rotllo grips, mocs, etc. aleshores tothom té el MIR, “això estàs prenent ?… no serveix per res” (com diria el president Pujol), visca l’automedicació!!! , penso jo.

En fi a un mondòleg mai el deixaràs sense paraules, sempre tindrà preparades les frases jo tinc un amic que… o un tu mateix però a mi…, i tu quedaràs com un mindundi que no sap res de la vida i l’únic que et pot salvar són els savis consells dels altres, els mondòlegs.

2 thoughts on “Mondòlegs

Deixa un comentari

