Com deia la meva mare

Artur Mas
Quan jo anava a l’escola, quan encara existia l’E.G.B, el B.U.P i el C.O.U, en època d’exàmens hi havia una situació que es donava molt sovint a casa. Jo arribava tot content i li deia a la meva mare “he aprovat l’examen” i ella després de la clàssica felicitació sempre deixava anar un “és la teva obligació” i a vegades si feies un incís en que molts havien suspès, per afegir-hi heroïcitat al tema, ho acompanyava amb un “a mi el que facin els altres m’és igual”.

I tot això perquè us ho explico, doncs una mica per argumentar perquè no cediré a Mas el meu vot per aquestes eleccions, com si que va decidir fer un CiUtadà de Vilassar de Mar que va sortir diumenge passat en el programa d’en Jordi Évole. Tots els meus respectes cap a ell per suposat. Puc estar d’acord o no en la seva decissió però mai treure-li la possibilitat de votar a qui ell vulgui, només faltaria.

Artur Mas va saber apuntar-se al carro de la manifestació del 11S tot i no haver-hi anat. Ho va fer de menys a més amb una sèrie d’intervencions que no se li recorden a cap altre President de la Generalitat, dient una cosa a Catalunya i el mateix a Madrid i en totes elles defensant els interessos d’un poble (o una bona part tot i les majories silencioses) que es sent atacat, estafat, enganyat i sobre tot humiliat. Per mi els discursos de Mas han estat impecables, marcant un camí en una sola direcció, la de fer un referèndum i si la gent accepta seguir el camí cap a un Estat Propi (si no ets convergent pots llegir-hi Independència sense problemes). Però com diria la meva mare això que ha fet el president Mas, sota el meu punt de vista, no deixa de ser més que la seva obligació, la defensa d’un poble que l’ha escollit en més o menys mesura però si democràticament, com el seu representant. Per aquest motiu, tot i que estic orgullós dels últims discursos del president Mas no li cediré el meu vot perquè en moltes altres coses el president i jo diferim en el fons i en la forma. El president Mas ha liderat un moviment que li ha ofert el poble en safata i ell ha fet un pas endavant, ja sigui per les circumstàncies o perquè hi creu fermament, però arribats a aquest punt jo no vull una majoria absoluta de CiU, jo vull una majoria absoluta sobiranista en el Parlament de Catalunya i això també ho ofereixen altres formacions polítiques.

President Mas gràcies per la feina feta els últims dos mesos, de veritat, però el meu vot anirà per una altra formació que a part del camí a la Independència m’ofereixi altres coses que m’agradin més.

Anuncis

8 thoughts on “Com deia la meva mare

  1. I jo encara tinc dubtes que no baixi del carro si les coses es torcen una mica… són molts anys de Puta i Ramoneta, són molts anys de deCiUpcions…

  2. 100% einverstanden, que en la meva llengua adoptiva vol dir que del tot d’acord. A mi també em sorprenen els seus discursos d’aquestes últimes setmanes, favorablement en allò que toca la independència (o interdependència; ¿em creuràs si et dic que fins i tot entenc què vol dir, amb això?), i malgrat això tampoc no el votaré. Jo també vull una com més àmplia millor majoria sobiranista al Parlament. La somnio, espero que l’aconseguirem i que el camí encetat no té marxa enrere!

    1. Les altres formacions polítiques hauran de lluitar molt per aconseguir rebaixar els votants de CiU o més ben dit, evitar la fuga de vots PROPIS cap a CiU.

Deixa un comentari

